$('#s1').cycle('fade');
  جستجو

 صفحه نخست  |  راهنمای فروشگاه  |  تماس با ما  |نحوه خرید  |  سبد خرید   |        ثبت شده در سايت ساماندهي كشور

گرافیک و هنر > پايان نامه

Bank Sepah:5892-1010-5735-6012

Email: dociran.pdfiran@gmail.com

09153255543  عالم زاده

 
 گرافيك و هنر - پروژه
فهرست مطالب: بررسی نقوش روایتگری در سفالینه های دوره سلجوقی تا پایان عصر تیموری (ارشد)

تاریخ ایجاد 1393/08/06    تعدادبرگ: 280   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل:5751 kb  تعدادمشاهده  4140

بررسی نقوش روایتگری در سفالینه های دوره سلجوقی تا پایان عصر تیموری 

پیشگفتار:
مقدمه:
تعريف مساله و بيان سوالهاي اصلي تحقيق
سوالهاي اصلي تحقيق:
پيشينه تحقيق و ضرورت انجام تحقيق:
 فرضيه‌ها
هدفها
هدف اصلي:
انجام تحقيق و روش گردآوري اطلاعات و ابزار آن:
معرفي جامعه آماري، روش نمونه‌گيري و تعداد نمونه:
روش تجزيه و تحليل اطلاعات:
پیشینه ی تحقیق :
فصل اول: تصویر گری ادبیات روایی بر روی سفالینه های دوره ی سلجوقی تا پایان عصر تیموری
بخش اول:ویژگی های ادبیات روایی ایران
گونه های مختلف ادبیات ایرانی:
الف: داستانی
ب: شعر روایی
پ: پیدایش شعر روایی در زبان فارسی اسلامی
ث: زمینه های فردی واجتمایی شعر غنایی:
ج: عمده شکل های شعر غنایی فارسی:
چ: حماسه:
ح :غنایی
خ :داستان در ادب کلاسیک فارسی
ادبیات در دوران سامانیان:
شاعران معروف سامانی (پایه ریزان اشعار دوران بعد):
ادبیات در دوران غزنویان:
ادبیات در دوره ی سلجوقیان:
نثر دوره سلجوقی: سده11 و 12 م/5 و6 ه. ق
ادبیات در دوره ایلخانان.
آثار فارسی در دوره ایلخانی:
تأثیر شاعران بر یکدیگر:
ادبیات در دوره تیموریان
بنیان های روایت
بخش دوم:تصویر گری متون روایی در نگار گری ایران
تأثیر سبک مانوی بر اولین تصویر گری کتب اسلامی:
معیار نگارگردر ترکیب بندی:
نگارگری دوران سلجوقی:
بررسی نسخه ی ورقه و گلشاه:
نگار گری دوران مغول
مکتب نخست تبریز در دوره ایلخانیان:
استادان نگارگر عهد ایلخانی:
مکتب دوم بغداد (دوره آل جلایر)
سبک جلایریان و بررسی نسخه همای و همایون:
مکتب شیراز
هنرنگاری عهد تیموری
مکتب هرات در دوره تیموریان:
بهزاد نماینده نگارگران تیموری:
تصویرگری چهره انسان در نگاره ها
ترسیم چهره در نگاره ی ورقه و گلشاه:
تفسیر و توصیف انسان در نقاشی و ادبیات
 بخش سوم : تأثیر مضامین ادبی ساسانی بر سفال اسلامی:
جلوه خط و خوشنویسی در تزیین سفالینه دوره اسلامی:
مضامین سفالینه های اسلامی:
سفالینه ها از جهت تکنیک های لعاب زنی ونقش زنی:
هنر ایلخانی:
مضامین سفالینه عهد تیموری:
بخش چهارم: مقایسه نقوش روایی در نگاره ها و ظروف سفالی:
ویژگی صحفحه آرایی نگاره ها و سفالینه ها از جهت نوشتاری و تصویرگری:
الف: ویزگی صفحه آرایی نگاره ها:
ب: ویژگی صفحه آرایی سفالینه ها:
 ظروف با مضمون خوشنویسی:
ظروف تصویری صرف:
ظروف سفالی با مضمون تصویر و نوشته:
خوشنویسی و نقش آن در تزیین سفالینه ها:
همنشینی نقوش تزیینی با خوشنویسی:
تأثیر نگاره های ادبی بر تصویر گری سفالینه ها:
ویژگی ظرف سفالی با صحنه نبرد:
ورقه و گلشاه:
وضوح اشعار و جلوه آن در تصویر سازی نگاره ها و سفالینه ها:
مرگ دارا و نبرد با اسکندر:
فصل دوم: ویژگی نقاشی سفالینه های عصر سلجوقی - ایلخانی- تیموری
بخش اول: ویژگی نقاشی سفالینه های عصر سلجوقی:
لعاب های دوره سلجوقی:
سفالینه با لعاب لاجوردی:
سفالینه با لعاب زرین فام:
سفالینه با نقش زیر لعاب:
سفالینه سفید رنگ مشبک:
سفالینه با نقش قالب خورده:
ویژگی لعاب زرین فام لعاب مینایی:
پیشینه ظروف زرین فام و ارتباط آن با فرآورده های سفالی سلجوقی:
سفال زرین فام رنگارنگ و تک رنگ طلایی:
سفال زرین فام ری:
ویژگی تصویری و نوشتاری سبک ری:
سفال زرین فام کاشان:
شهرهای ساخت سفال زرین فام:
ویژگی سفالینه ی زرین فام گرگان
ویژگی سفالینه زرین فام ساوه:
بخش دوم: ویژگی نقاشی سفالینه های عصر ایلخانی
دوره ایلخانی:
کاشی کاری در دوره ایلخانان مغول:
کاشی های ایلخانی:
وضعیت سفاگری در دوره ایلخانی:
محتوای تصویری سفالینه ی ایلخانی:
بخش سوم : ویژگی نقاشی سفالینه های عصر تیموری
وضعیت سفالگری دوره تیموری:
سفالگری تیموری و تأثیر پذیری از چین:
تکنیک ها وطرح های عهد تیموری:
فصل سوم: ارتباط مضامین ادبی روایی با نقوش سفالینه های عصر سلجوقی- ایلخانی – تیموری
بخش اول : ارتباط مضامین ادبی روایی با نقوش سفالینه های عصر سلجوقی:
ظروف مینایی و ارتباط نگاره های مکتوب با آثار سفالی این سبک:
ویژگی فنی و تصویری ظروف مینایی و شهرهای مهم این شیوه «ری - کاشان»:
نقوش ظروف مینایی دوره سلجوقی
 کاربرد نقوش بر روی ظروف سفالی:
گروه سواران:
گروه شاهان و شاهزادگان:
نقوش انسانی در حال گفتگو:
نقش انسان تنها:
نقوش ترکیبی:
نقوش گیاهی:
خط و کتیبه:
نقوش هندسی:
بررسی نقوش نوشتاری-تصویری زرین فام(اعم از کاشی و سفال) دوره ایلخانی
انتساب مناطق تولید:
سه سبک عمده ی نقاشی زرین فام قبل از مغول:
سبک درشت نقش
سبک ریز نقش
عدم ارتباط متن و تصویر در آثار زرین فام سده ی 7 ه . ق 8 :
اشعار کاشی های زرین فام ایلخانی
بررسی کاشی بناهای مذهبی و غیر مذهبی،(کاخ ها)
کاشی به سبک درشت نقش زرین فام
کاشی امامزاده جعفر دامغان
کاخ تخت سلیمان
کاشیکاران دوره ایلخانی
کاشی های زرین فام با مضمون عاشقانه و تصویر زوج عشاق:
عدم تطابق تصویر و اشعار در کاشی های زرین فام سده ی 8 هـ . ق
تجلی شاهنامه بر کاشی های سده 7 و 8 هـ . ق
شناخت نقشی از شاهنامه
 اسب سوار و باز:
عناصر چینی- ایران بر کاشی های تخت سلیمان
تطابق اشعار با کاربرد ظرف:
اشعار چگونه در اختیار کاشیکار قرار می گرفت
اهمیت اشعار روی کاشی و ظروف در تصحیح متون ادبی
شباهت های نقوش نگارگری با سفالگری دوره سلجوقی:
 بررسی و مقایسه ی نقش سفالینه با مضمون بیژن در چاه؛ با نگاره ی آن:
بررسی و مقایسه ی نقش ضحاک ماردوش در سفالینه با نگاره ی آن :
بررسی نقش سفالینه با مضمون بهرام و آزاده:
نتیجه گیری:
فرضیات:
فهرست منابع و ماخذ:
 منابع فارسی
منابع لاتین:
تصاویر موجود نیست



Label
مقالات مرتبط
بررسی نقوش گبه و گلیم و دستبافته های ایرانی
بررسی نقوش گبه و گلیم و دستبافته های ایرانی


ورود به سايت | ثبت نام كاربر


صفحه نخست | تماس با ما
تمامی حقوق این سایت سایت متعلق به سایت DocIran.COM می باشد
طراحی شده توسط فراتک